AI schrijft je teksten. En dan?

AI schrijft je teksten. En dan? Je opent ChatGPT. “Maak een leuke post over ons nieuwe innovatieve project.” Enter. En jawel hoor, binnen één seconde ligt er een tekstje voor je. Mooie volzinnen. Geen spelfout te bekennen. Keurig. Té keurig. Want als je ‘m leest, voel je eigenlijk… helemaal niks. Welkom in de wondere wereld van AI-content. Waar alles klopt, behalve het gevoel.

Je opent ChatGPT. “Maak een leuke post over ons nieuwe innovatieve project.”Enter.

En jawel hoor, binnen één seconde ligt er een tekstje voor je. Mooie volzinnen.Geen spelfout te bekennen. Keurig. Té keurig.

Want als je ‘m leest, voel je eigenlijk… helemaal niks.

Welkom in de wondere wereld van AI-content. Waar alles klopt, behalve het gevoel.

Wanneer AI jouw merk gaat besturen, zit je als ondernemer op debijrijdersstoel

En eerlijk? Dat is niet de plek waar je wilt zitten als je werkt aan een merk datergens voor staat. Veel MKB-bedrijven duiken vol enthousiasme op AI-tools(logisch ook, want snel content voelt goed) maar vergeten één ding: als allesgeneriek voelt, ben JIJ ook generiek.

En geloof mij, klanten prikken daar dwars doorheen.

Waar het misgaat (en waarom dat wél jouw probleem is)

1. Je verwart ‘klaar’ met ‘goed’
Snel iets eruit rammen is lekker, maar communicatie zonder richting is als eenluchtbed met nét te weinig lucht. Het lijkt wat, tot je erop gaat liggen.

2. Alles klinkt als iedereen

Daarmee wil ik zeggen;

AI haalt z’n inspiratie uit… alles wat al bestaat. Dus krijg je zinnen die net zoklinken als die van je concurrent. Lekker onderscheidend.

3. Niemand durft nog iets geks te zeggen
Want de AI kent geen buikgevoel. Geen intuïtie. Geen ‘kom, we gooien er eenscherp randje tegenaan’.

En juist dát maakt merken memorabel.

Oké, maar wanneer werkt AI dan wél?

Nietals vervanger, wel als sparringpartner en controleur. De bedrijven die snappenhoe ze AI moeten temmen, doen één ding slim: ze blijven zélf het stuurvasthouden.

GebruikAI voor:

  • Het maken van eerste versies (en gooi er dan je eigen saus over)
  • Het analyseren van je data (maar trek zélf de conclusie)
  • Het optimaliseren van SEO, titels, formats (maar bepaal je eigen tone of voice)

Bij Fairmind doen we precies dat.
Wij laten AI lekker meeschrijven, suggesties doen en meedenken – maar alles wat de deur uitgaat, is langs een stel ervaren hersens gegaan. Zodat het lééft, zodat het Ráákt, zodat het blijft hangen.

Dus nee, wij zijn niet anti-AI.

We zijn anti zielloze, gladde content die alles zegt en tegelijk helemaal niks.

Wat je nodig hebt, is een verhaal dat wél klopt met wie je bent. Een merk dat nietklinkt alsof het door je vriendelijke robot assistente is bedacht.

Want onthoudt, jouw doelgroep voelt het verschil. Altijd.


Wil jij met scherpe teksten meer klantentrekken, 3x meer blijven hangen in het hoofd van je doelgroep en minder tijdkwijt zijn aan ‘even snel iets schrijven’?

Laat AI lekker het voorwerk doen, wij zorgen dat het resultaat wél voelt als jouw merk.

📩 Stuur ons een berichtje (mag met of zonder hulp van GPT – wij verstaan beide talen).

Bekijk onze video

Meer breinvoer

Meer breinvoer